Friday, September 11, 2009

mentalitate de victima

stateam azi si poveteam cu Cris...si mi-am dat seama ca is victima perfecta.

pentru toate lucrurile din cauza carora un om normal s-ar revolta instant, eu imi gasesc motive sa ma invinovatesc :). e ridicol. stau si imi spun: poate ca mesajul meu nu a fost corespunzator; poate ar fi trebuit sa discut despre probleme; intotdeauna exista cel putin 2 vinovati; poate ar fi trebuit sa fiu mai toleranta sau mai deschisa; poate nu ar fi trebuit sa accept toate lucrurile care ma deranjau...

problema cu mine este ca de la indiferenta sau toleranta maxima ajung la o agresivitate extrema. adica toleranta aia e prost inteleasa sau, mai degraba este o falsa toleranta provenita dintr'un sentiment de "indreptatire" (exact cu intelesul folosit de prietenii mei neoprotestanti). ideea asta e cu radacini intr-un eseu al lui Andrei Plesu...

psihologia femeilor batute de barbati :)...asta spune Cris...si, clar, concret nu e vorba despre asta.

necomunicare si abordare proasta a problemelor reale. oare denota asta imaturitate emotionala?

No comments: