Monday, July 6, 2009

anger management

am reinceput sa merg la piscina si observ ca incep sa imi clarific foarte multe lucruri in apa...:), nu stiu de ce am stilul asta de a pune lucrurile in perspectiva in timp ce innot, dar rezultatele is geniale...

mi-am dat seama ca in general is foarte 'toleranta' (poate nu e chiar cuvantul potrivit). adica am o perioada de orbire in care suport foarte multe lucruri care ma deranjeaza...si refuz sa vad semnele evidente ale unui conflict in devenire. apoi, brusc, incep sa le vad, sa le amplific si sa ma enevez foarte tare...in momentul in care am facut asta, mai dureaza foarte foarte mult timp pana se intampla ceva...in sensul ca din momentul ala incep sa vad toate lucrurile care ma enerveaza si sa ma supar progresiv, dar sa si acumulez toata energia negativa. pana cand, dupa foarte foarte mult timp (am un prag de toleranta extrem de ridicat), o sa explodez literalmente:). adica sar in aer, si fac/spun o gramada de prostii...:) problema este ca din momentul in care imi dau seama cine si de ce ma enerveaza, acumulez toate starile alea intermediare generate de lucruri absolut banale...de-asta evenimentul care ma va trimite 'prin tavan' este unul mic si nesemnificativ...


acuma stiu ca asta ii o problema. calea fireasca este discutia, comunicarea, etc...dar experienta ma invata pe mine urmatoarele: ca n'are sens!...in definitiv, nu putem schimba pe nimeni si nu putem educa pe nimeni...putem sa ne amagim, putem sa incercam, dar nu vom reusi...de'asta comunicarea si incercarile de dialog in general nu vor duce nicaieri in cazul unor oameni necompatibil dpdv al sistemului de valori...pentru ca numai cu astfel de oameni voi intra in conflict...atunci cand lucrurile importante sunt aceleasi si pentru mine si pentru cel/cea de langa mine(in proportie de 60-90%), conflictele nu vor avea tendinta sa apara, pentru ca se vor 'manifesta' zilnic in forma apropo-ului glumet/misto-ului sau a discutiei care nu lasa nici un orgoliu ranit...

deci in 99% din interactiunile mele eu prefer sa ignor conflictul, apoi sa ajung la el (intr-un final) si sa 'remediez' problema prin incheierea oricarei relatii...adica nu prea las loc de 'buna ziua'...

de ce ma gandesc la asta chiar acuma??? foarte simplu...am o problema cu cineva si ma auto-analizam sa vad putin cum si ce se va intampla...si se va intampla in felul urmator...am recunoscut ca ma deranjeaza foarte multe lucruri (fata de mine), am ajuns la concluzia ca n'are absolut nici un sens sa incerc ceva constructiv (discutie/rezolvare), ma cunosc si stiu ca mai pot 'suporta' foarte multa vreme foarte multe lucruri (status quo, evitarea conflictului, etc) si intr-un final stiu ca voi reactiona 'radical', gasind o solutie incomoda si dureroasa pentru toata lumea...

ce ar fi intelept sa fac??? pai sa ies din situatia asta 'de criza' acum, mai ales ca pot sa fac o previziune destul de exacta despre cum vor evolua lucrurile...

din pacate, viata nu e chiar asa de simpla, uneori...asa ca ma gandesc inca la o solutie care presupune ca voi petrece cat mai putin timp intr-o situatie care imi displace :)...un fel de 'loss managemnet' pentru ca stiu ca la 'anger management' pic examenul de fiecare data :)

No comments: